Odlukom Nastavno-naučnog veća Departmana od 12. aprila, uz niz drugih mera, naložene su i promene u organizaciji i sadržaju pismenog ispita iz Betonskih konstrukcija, koje za cilj imaju povećanje efikasnosti na predmetu.
Imajući ovo na umu:
- Dosadašnja praksa zadavanja relativno obimnih zadataka i vrednovanje kao prolaznih radova koji bodovima nisu takvi se ukida. Počev od roka 2012-03, zadaci na pismenom ispitu će biti koncipirani na način da su obimom prilagođeni "kapacitetima prosečnog studenta" i trajanju pismenog ispita. Granica prolaznosti je, sada, u skladu sa aktima, postavljena striktno na 55 bodova. Profesor zadržava pravo da studenta koji nije sakupio prelazni broj bodova, ali je u izradi pokazao samostalnost i "zdravo razmišljanje", pozove na dodatni pokušaj polaganja pismenog ispita.
- Uvodi se nova praksa kojom broj bodova koji student može skupiti na pismenom ispitu prevazilazi 100. Po pravilu, jedan od zadataka će biti deklarisan kao "bonus zadatak" (prethodi mu "obavezni deo"), nosiće određen broj bodova "preko 100" i biće koncipiran na način da omogući studentima ispoljavanje sopstvenog "inženjerskog rezona" ili "kritičkog razmišljanja". Bonus zadatak se pregleda samo studentima koji su na prethodnom, "obaveznom delu", vrednovani prelaznim brojem bodova. Cilj ove "novine" je: omogućiti najboljim kandidatima da na ispitu to i pokažu.
- Prilikom pregleda radova, kao i do sada, "stimulativno" se boduje svaka "originalnost", "samostalnost", "zdrav razum", a "destimulativno" svako očigledno prepisivanje ili demonstracija suštinskog neshvatanja problema koji se rešava. Cilj ovakvog pristupa pregledanju je (uz zadovoljenje "zdrave logike") uvek isti: promeniti način na koji velika većina studenata priprema ispit iz predmeta.
- "Obavezni deo" pismenog ispita može biti koncipiran u jednom ili više zadataka, i može imati "eliminatorni deo" ili se ceo smatrati za "eliminatornim". Ovo može varirti od roka do roka. Eliminatorni deo je uvek vremenski ograničen i može podrazumevati zabranu upotrebe računara i ne-štampane literature.
- Po objavljivanju konačnih rezultata pismenog ispita, studentima će se na uvid stavljati jedno od mogućih rešenja zadataka iz roka. Studentima se skreće pažnja da je zadatak iz betonskih konstrukcija vrlo retko "unikatnog" rešenja, te da je dato rešenje samo jedna od mogućnosti. Studenti se ohrabruju da svoja alternativna rešenja "provere" u terminima redovnih konsultacija sa svojim asistentom i profesorom.
- I dalje važi jaka preporuka pripreme za kompletan ispit, i pismeni i usmeni deo istovremeno. Priprema samo pismenog ispita daje vrlo loše rezultate.








No comments:
Post a Comment